Thursday, 11 October 2012

FOBIA DENGAN BAKAL MAK MERTUA


Salam semua,

Mungkin anda adalah salah sorang yang fobia ngan bakal mak mertua..Alhamdulillah, lin dah lepas peringkat tu, n lin sekarang berada di zon selesa..tapi, xdala selesa sangat sebab perjalanan masih jauh, sedangkan ibu kita sendiri pun kita perlu jaga hati diorang, inikan pula mak mertua..betol x?
Tapi bakal mak mertua lin memang terbaek..peramah..dia tak pernah buat lin rasa kekok selama bersama dengannya..banyak jugakla nasihat yang diberikan pada lin sebagai persediaan untuk hidup bersama anaknya nanti..Lin bersyukur kerana Allah permudahkan segalanya…

Minggu lepas, bakal adik ipar lin kahwin..so, dengan rasa tanggungjawab sebagai bakal kakak ipar, lin pun ke rumah bakal mertua, dalam 3 hri lebih awal daripada majlis..kalau diikutkan nak datang seminggu awal, tapi Nampak macam over la plak kan..huhu..Sebelum2 ni lin dah selalu datang bakal mertua, dan setiap kali tu, hati berdebar2, takut tersilap tingkah laku atau kata pd bakal mertua n bakal adik ipar..pastu biasalah nak kenduri ni, mesti semua sedara mara datang, lagi la lin berdebar2..Tapi sekali lagi alhamdulillah, lin dapat menyesuaikan diri dengan jayanya bersama diorang..Jadi nak tips tak macamana nak menyesuaikan diri dengan jayanya…

  1. Jangan berat tulang untuk menolong…walaupon kat rumah tu korang la yang paling pemalas..bukan hipokrit, tetapi dalam masa yang sama, ia dapat melatih korang untuk buat keje rumah, n mana la tau, bila balik rumah korang sendiri, korang akan jadi ringan tulang dengan sendirinya…
  2. Buang rasa malu yang ada pada diri tu, tapi jangan over plak..berpada2la dengan situasi..berbual-bual, puji memuji, gelak ketawa..cubalah untuk jadi peramah, walaupun hakikatnya memang tak peramah..InsyaAllah, lama kelamaan nnti, keramahan kita tu akan datang dengan sendirinya..
  3. Dan yang paling penting, bersopanla..bila kita nak makan, pelawalah orang yang di sekeliling..bila nak lalu depan orang, tundukkanlah sedikit badan tu..etc
Tu je kot benda yang lin apply selama lin berada di sana..memang nampak macam hipokrit, tapi bila kita berada di situasi tu, semua ni datang dengan sendirinya..percayalah cakap lin.

Lupa plak nak citer..masa bakal adik ipar lin kahwin, lin n sepupu dia yg jadi pengapit..pastu nnti bulan  11 ni akak lin nak kawin, lin jugak yang jadi pengapit..tahun ni saja lin jadi pengapit 2 kali..semoga tahun depan, lin sendiri yang jadi pengantinnya..hehehe..gatainya kan..tp jgn lupa AMINkan tau…AMIN!!!

Dan lagi satu yang bestnya, dalam keluarga lin, lin ni bngsu, tp bila berada dalam family ‘si dia’, lin ni sulung..best kan..terasa hidup ni perfect sebab ada kakak, abang, adik perempuan dan adik lelaki…^^

Eh, dah lari tajuk kan, takpela, yang penting, lin ada entry untuk bulan ni…

^^,

Satu-satunya cinta


kali ni, lin buat basic animation untuk lagu satu-satunya cinta by MAHADEWI..serius lagu ni best.kat bawah ni lirik dia...



Katamu kamu cinta kepadaku selamanya
Katamu kamu rindu kepadaku selalu
Tapi mengapa aku masih ragu

Katamu aku ini cinta terakhir kamu
Katamu aku ini cinta dalam hidupmu 
Tapi mengapa aku masih ragu 

Mungkinkah aku ini menjadi satu-satunya cinta
Yang terakhir kamu dan tak akan ada cinta yang kedua
Dan ketiga dan cinta lainnya

Katamu kamu hilang jika aku pun pergi
Katamu kamu musnah jika cintaku punah
Tapi mengapa aku masih ragu