Tuesday, 10 May 2011

Mama dan abah dalam bahaya?

Bukan setakat mama dan abah jer, malah kampong lin dan kampung2 yang berdekatan juga dalam bahaya..kenapa???ini adalah disebabkan baru-baru ni, dalam 2 3 hari ini, kecoh ada 2 orang lelaki yang menaiki motor yang memakai topeng yang berkeliaran di kampong lin dan wat2 tanya jalan..di tambah pulak ngan citer kampung2 sebelah yang ada orang tolak pintu umah kuat2 sebab nak ragut rantai yang besar di leher..nasib bek dgn kebijaksanaan yang ada, dia wat2 tepon polis..apa lg..penyangak tu lari lintang pukang..

Citernyer cmni..td lin gi shopping kt pekan, yela..sok lin dah nak balik kajang da..pastu tgh pilih2 ni, tiba2 jiran lin tepon,dia kata bini dia ckp ada motor parking kt depan pintu pagar umah dia n org pakai topeng..apa lg..kelam kabut lin pilih jer, dah bayar, trus bergegas balik..sampaikan nak cari tangga pon dah x jmpa td..lawak je ngan abah tadi..sampai jer kt umah..anah trus ronda2 kwasan umah n kwsan yg disuspek penyagak tu akan menyorok sambil membawa parang..tp hampa..tp abah jumpa 1 kawasan semak yg jalan dia elok n macam org selalu lalu...hm..ada yg x kena ni..tp xper..selesaikan yg lelaki bertopeng ni dulu..

topeng cmni ker?

Pagi td, lepas abah dpt berita ttg laki bertopeng ni, abah da tepon balai n suruh polis dtg la ronda2 n mana2 yg disuspek tu, cek org tu, cari topeng ke..apa ke..sebab bukan abah yang bertembung ngan lelaki bertopeng tu, tp owang len..pastu dia gi tnya, no plate, laki tu pakai bju apa...ish3..ni la polis skang..keje nak senang jer..datangla wat rondaan dulu...pastu baru la dpt tgkp..ni kita plak yg nak wat keje diorang, siasat2 pastu diorang senang jer tgkap..diorang watper?duk jer melepak..urm..lantak diowangla..itu tugas diorang..nanti jawabla sendiri ngan tuhan kerana x menjalankan amanah yg telah diberikan..

Cara2 diorang ni nak menyamun..diorang akan pura2 tanya, or jual sumthing..pastu mata diorang akan meliar..kalo dia tgk pompuan tu sorang jer..xder laki..memang kenala nnti..kena samun..mcm yg selalu kita tgk dlm tv tu..haaa..itula penangan tv, bg idea pd penyangak cmner nak cari duit dgn cara yg senang..bila kita dah tau cara2 diorang ni..kenala berjaga2..jgn buka pintu umah kalo org tu kita x kenal..n xyahla pakai barang kemas bila kt umah..pastu barang kemas tu sorok la kt tmpat yg memang susah utk dicari oleh penyangak tu...dan yg paling penting skali..kita kena sdiakan senjata utk menyelamatkan diri kita..cnthnyer parang ker..batang rotan yg besar ker..xyahla sampai nak gi beli pistol plak..huhu..

Lin sebenarnyer risau..esok lin dah nak balik..jd tinggallah mama dan abah jer..risau betul la..geram betol la ngan penyangak ni..tolongla cari keje laen..lin hanya boleh bertawakal kpd Allah supaya selamatkan mama n abah...lin siap pesan kt mama, selalula kunci pintu pagar tu..biarla umah ni mcm penjara ckit..n barang kemas tu, xyahla pakai..ish...risaunyer lin..tp xper..abah lin memang dah siapkan parang dalam umah..kepada penyangak tu..jgn masuk umah lin k..nnti kena parang ngan abah..huhu..eh..penyangak baca ke blog lin..x kot..hehehe...apapon..moga satu hari nnti, negara kita akan mengamalkan hukum hudud..supaya kasi takot ckit pd penyangak ni..amin!!!

potong cmni baru diorang takot nak amek hak orang...
 sumber gambar : auntie google...

3 comments:

Qyla said...

penyangak tu tade keje laen dah na wat . ishk3
sy lak yg risau kt mama & abah awk ny . huhuh

l i n T e d d y said...

maceh qyla..tu la..hrp semuanyer selamat...:)

shafiq said...

Jejalan Sini..