Monday, 11 April 2011

Hepi besday :: ayong


Kali ni entry lin khas untuk akak lin yang sulong..sebab hari ni besday dia yang ke baper..biarla rahsia...hehe..dia dah pon kawen n ada 5 org anak..banyak pengorbanan akak lin yang sulong ni utk lin..kdg2 lin terfikir lin ni mampu ke tak nak membalas jasanya dan suaminya..eh..bukannya adik beradik lin yang len xder berkorban utk lin, semua ada..Cuma ni kan entry utk akak lin yang sulong..so yang len tu..tggu time besday masing2 ek..hehehe..haa..ni gambar akak lin n gambar dia sekeluarga..dia ada 5 owang anak..



Dulu time lin blaja kat matrikulasi perak, selalu amek dan hantar lin,lepas tu, amek lesen kete n motor pon, duk umah dia, suami dia yang selalu antar n amek..pastu lin blaja kat kolej ni pon kadang2 dia sanggup singgah untuk jenguk lin..terharu  sangat2.. banyakla pngorbanannya, x terhitung rasanya..bila datang melawat lin, mesti x kosong tangannya, ada jer yang dia bawak..kadang2, makanan or minuman utk anak dia, dia bagi kat lin...sayu plak rasa..sgt2 terharu..bila diowang datang hilang tensen, tengok keletah diorang..haa..tgkla tu...ei..geram jer..




Akak lin ni suka sangat memasak..kalo lin gi umah dia, 24 jam kenyang..fuh..memang leh gemuk la kalo duk sebulan kat umah dia..dia suka wat kuih (donat, beger malaysia), kek (cokelat, blueberry cheese cake,blueberry cheese cake oreo), aiskrim n pizza..leh dikatakan tiap2 ptg dia akan wat salah 1 drpd smua tu..memang bestla anak2 dia..mewah makanan..huhu..bila lin nak balik kolej jer, walau dia penat cmner pun,dia sanggup susah payah utk watkan lin makanan utk di bawa balik atau utk dimakan..dan cara dia memsak tu dia nmpak enjoy sangat..lin tabik spring kt ayong..hehehe...

Akak lin ni adalah seorang cikgu matematik n skang dia wat pjj kat UPSI..suami dia seorang polis..anak dia yang sulong umur 14 thun..beza 11 thun jer ngan lin..alamak..kantoi umur link kt ctu..huhu...
Pesanan hanya utk akakku sahaja,yang len jangan baca..hehehe :-
Ayong..kita x mampu nak bg hadiah or nak wat kek betol2 utk ayong..tp kita leh wat kek melalui lukisan jer..yela..kitakan budak multimedia, ni jer yang mampu...tp dekat sejam la nak wat kek ni..kalah kek yang betol tau..kek 2 tingkat lg tau..dah macam kek kawen plak...huhu..


Sambil menikmati kek ni,lin nyanyi ek...
Allah selamatkan kamu...                      
Allah selamatkan kamu...
Allah selamatkan kakakku ayong..
Allah selamatkan kamu...
Ok..tpuk tgn...haaa..leh la potong kek tu n jmput makan ek..hehehe..

semoga ayong sentiasa berbahagia di samping along, dan anak-anak...moga dipanjangkan umur dan di murahkan rezki..sayang ayong..(^3^)v

2 comments:

Ainn Hazwany said...

wish happy birthday to her..;)

l i n T e d d y said...

maceh ainn...;)