Friday, 8 April 2011

Paya Indah Wetland

Halu kawan2 sumer...
korang penah dgr x tempat yg bernama Paya Indah Wetland..urm..ia terletak di Kuala Langat, Selangor..kt bawah ni peta dia..

peta yang simple

Bak kata orang lain:-
Paya Indah Wetland adalah tempat terbaik di sepang kerana keindahannya oleh alam semulajadi Flora & Fauna...Di penuhi oleh berpuluh2 tasik..Beberapa ekor burung dari luar negara..Badak Air Afrika antara tarikan terawal disini kerana berada di hadapan sekali...15 ekor Buaya Tembaga yang di sumbangkan oleh Langkawi...Anda boleh berjalan sejauh 3.0 KM pergi balik yang dikelilingi oleh dua tasik iaitu tasik thypa dan tasik teratai...Tarikan lain ialah Equastrian yang selalu dilawati oleh sultan2..Perkampungan melayu juga adalah tempat menakjubkan.

tp bg lin, apa yg lin nmpak masa pegi hr tu, hanya ada Badak air, buaya, landak seekor,ayam hutan seekor, kuda yg kurus dalam 3 ekor, itik2..tu jer binatangnyer..

kat ctu ada sediakan perkhidmatan basikal, so kalo korang nak berbasikal menjelajah tempat tu, bolehla sewa...


Hari BiasaHujung Minggu
Dewasa
RM8
RM10
Kanak-kanak (3 – 12 )
RM6
RM8
Warga emas (55 ke atas)
RM6
RM8


yang bestnyer, kalo kita gi pagi2, kita leh bg badak air tu makan..tp lin tatot, x berani pon hr tu, just tgk je la dr jauh..rasa mcm badak air tu dinasour plak..huhu..seterusnyer,leh tgk jugak diorang bg buaya makan...tp selalunyer diorang bg buaya makan time weekend, hr sabtu or ahad..ni ada ckit video bg buaya makan..sila abaikan suara lin n my teddy tu ek...hehehe




kat ctu ada chalet, tasik yang ada bunga teratai..cntikla jugak..tp diorang kena upgrade tempat tu, bru org ramai akan dtg..lin tgk tmpat tu berpotensi tinggi utk femes,tp kenala ada usaha ckit..jgn hnya berpuas hati dgn apa yg ada saja..sebab masa lin pergi hr tu,byk gakla yg tutup..perkampungan melayu,gajah, n naek bot ke pulau..syg sgt x dpt explore keseluruhan tempat tu..apapon,lin tggu tmpat tu upgrade n lin akan pergi lg..hehehe..

haa..x habis lg ni..lupa plak..lin ingt nak la beli cenderahati tmpat tu..tp diowang x wat pon..yg ada cenderahati Kuala Lumpur..yang tu kt pasar seni pon byk..jd kami balik dlm keadaan agak hmpa jugakla..walaupon sedikit hampa, tipu la kan kalo lin x hepi gi sana..apapon, senang citer..boleh tahanla...(^3^)

banyak lagi info ttg tempat ni..lin tulis panjang2 pon nnti korang x larat nak baca..jd korang google jer k...<<pdhal dah x larat nak tulis...hehehe..korang layan je la pic kt bwh ni..

abaikan kegemukan lin

mcm dinasour

sweet sgt

fokus pd jalan belakang,sesuai nek basikal

nampak x buaya

buaya majuk

seram je tgk


sekian...trimas...

p/s : lin gi tu pd 6.3.2011...jd skang ni xtau la kalo der pape perubahan...

No comments: